Co mi RS dala a co mi vzala

15.02.2011 12:22

 Dalo by se pousmát už nad titulkem tohoto článku, ale opravdu, když se člověk s RS zamyslí nad svým životem před a po diagnóze RS zjistí, že nejen vzala.

Co mi tedy vzala?

Málem jsem přišla o fungující rodinu. Určitě mě znevýhodňuje při volbě nebo spíš hledání zaměstnání. Volba není správné slovo, protože kdybych mohla volit určitě bych nepracovala  jako holka pro všechno v podniku pro výrobu sýrů. Takže práci spíš člověk s RS hledá - přesně řečeno hledá místo, kde ho budou trpět. Na malém městě jako je Moravská Třebová to platí dvojnásob. Vzala mi svobodu a klid v duši. Svobodu v tom smyslu, že se musíte omezovat ať si to připouštíte nebo ne. Sport je jeden z příkladů. Ráda jsem dělal aerobic, ten samozřejmě nelze. Pokud bych chtěla s rodinou v létě jet ne kole, nebo i pěšky na nějakou dovolenou - a to bychom moc rádi - nelze. Proč? Injekce nemůžu vozit v teple někde v báglu.

Plány do budoucna si prostě nedělám, jen se občas modlím, ať vydržím alesopň tak, jak jsem teď, co nejdéle. 

Co mi dala -

Jiný pohled na svět. Srovnala jsem si v hlavě co je důležité a dobré a nad čím nemá smysl se pozastavovat a nebo se trápit. Otázka je jestli to, že se moc netrápím není těmi antidepresivi:-) co beru. Ale myslím, že jasno v hlavě mám.

Poznámka: je zajímavé, že na RS fóru se na tuto otázku našla většina těch co psaly právě o tom co jim RS dala. Ve své podstatě stejné odpovědi.

No a ještě mi dala možnost pořídit si Betynku:-). Chodím do zaměstnání na částečný úvazek, tak na ni mám čas. Za normálních okolností bych nechtěla pejska nechávat doma samotného téměř celý den....